Czerwiec, 2011

Czwartek, 30 czerwca 2011 | dodano: 30.06.2011

Bieganie 5,8 km
czas 31 minut

Koło szpitala dopadła mnie burza. Nagle przyszła ściana deszczu, w jednej chwili cały chodnik i jezdnia zamieniły się w rzekę :-)

Kategoria bieganie, Szosa

Bieganie

Środa, 29 czerwca 2011 | dodano: 29.06.2011

8 km, czas 48 minut

Kategoria bieganie

Szyndzielnie i

Niedziela, 26 czerwca 2011 | dodano: 27.06.2011

Wczoraj byłem w Bielsku Białej u Ibiza, który jest na wakacjach u swojego wujka. Zrobiliśmy małą rundę przez Szyndzielnię, Klimczok i Szczyrk. Było późno więc Skrzyczne odpadło.

Kategoria Teren, Góry

Jałowiec i Mędralowa

Czwartek, 23 czerwca 2011 | dodano: 23.06.2011

No to sobie pojeździłem.
Wyszedłem z domu bardzo późno, bo dopiero o 12. Po wczorajszym trochę nogi bolały, a w telewizji akurat szedł film z Louisem De Funes'em i tak się zasiedziałem do południa. W końcu jednak spakowałem manatki, bidony, camelbaka, jedzenie i pojechałem. Dla zmyłki powiedziałem żonie że będę za 2 ~ 3 godzinki. Oczywiście miałem świadomość, że chcę pojeździć dłużej, ale gdyby się okazało, że nie mam dziś za bardzo sił, to miałem plecy kryte i nie było by pytania, czemu tak szybko wróciłem ;-)

Początek ruszyłem identycznie jak wczoraj. Na szczyt Jałowca dojechałem jednak w czasie gorszym o prawie 10 minut. No ale nie śpieszyłem się wcale. Tutaj dłuższy popas, na ławeczce, posiłek, picie i relaks.
Z mapą w ręku ustaliłem dalszą część trasy. Po pół godzinie ruszyłem na Klekociny. A z Klekocin na zachód do Koszarawy. Ale zanim tam dotarłem, skręciłem w jedną z dróg, odchodzących na południe, a konkretnie na Mędralową. Od tej strony jeszcze tej góry nie podjeżdżałem.
Miałem dziś pecha i szczęście zarazem. Droga którą wybrałem była bardzo stroma i trudna. Miękka glina, kamienie, korzenie, dołki, muldy. Bardzo ciężko się jechało. Średniej na tym odcinku nie mierzyłem, ale prędkość na liczniku wahała się cały czas w zakresie 5 ~ 7 km/h. To był ten pech. A szczęście było takie, że jednak cały czas dało się jechać, nie musiałem pchać junaka, czego bardzo nie lubię.
Zrobiłem sobie nawet na tej drodze dwie foty, żeby mieć pretekst do odpoczynku ;)

A tu kawałek dalej:

W końcu ta katorżnicza droga się się skończyła i ujrzałem czerwony szlak na grzbiecie Mędralowej. Jeszcze przez chwilę droga dość stromo się pięła, ale szlak był tu w takim dobrym stanie, że jechało się jak autostradą, w porównaniu do odcinka przed chwilą.

Na Mędralowej drugi większy popas, znów żarcie i picie. Było już dość późno, ja trochę zmęczony, więc ruszyłem dalej, tym razem dłuuugo w dół :-)
Zjechałem do z powrotem do Klekocin, aby tam skręcić na Wełczę. Jest tam dość długi odcinek ubitego i stromego szutru. Puściłem hamulce i lecę 60 km/h. Fajnie było, jednak mój bidon chyba się za bardzo zestrachał, bo stwierdził, że się wykatapultuje na którymś z wybojów. Szybko wyhamowałem i zacząłem szukać bidonu. W sumie jest już stary i nie byłoby mi go żal, gdyby nie fakt, że była w nim moja ostatnia woda. Po dość długich poszukiwaniach w końcu odnalazłem zgubę, ach jakie szczęście :-)

Z Wełczy wjechałem drugi raz tego dnia na Kolędówki. To był dziś w zasadzie ostatni dający w kość podjazd. Z Kolędówek to już prosto do domu, przez Przysłop i czerwonym szlakiem przez Magurkę. Na koniec jeszcze fajny zjazd z Podksięża i byłem na dole. Jednak to nie koniec, bowiem rower po wczorajszej i dzisiejszej jeździe był upiżdżony na maxa. Więc w ramach rozjazdu skoczyłem jeszcze na myjnię w Zembrzycach.

A tak wygląda dzisiejsza moja trasa na bikemap.net

Teren, Jałowiec

Środa, 22 czerwca 2011 | dodano: 22.06.2011

Dziś wieczorkiem wyszedłem wcześniej niż zwykle, bo już o 17 więc czasu starczyło, by jechać na Jałowiec. Nie byłem tam rowerem od jesieni zeszłego roku. Wtedy leśnicy robili nową drogę. Nawieźli świeżej gliny i trochę ubili, nie dało się po tym jechać, bo glina lepiła się do opon. Na szczęście po zimie droga się ułożyła i ubiła. W tej chwili północny podjazd jest łatwiejszy niż był poprzednio.

No a potem zjazd niebieskim szlakiem do Stryszawy i szybki powrót szosą do domku. Fajnie było, choć zakwasy i zmęczenie z niedzieli jeszcze nie całkiem przeszło. Zobaczymy co przyniesie jutro :-)

Wtorek, 21 czerwca 2011 | dodano: 21.06.2011

Wieczorne bieganie. 3800m, czas 21 minut

Kategoria bieganie, Szosa

pieszo, z grubej rury

Niedziela, 19 czerwca 2011 | dodano: 19.06.2011

Dziś poszedłem pieszo, pierwszy raz od zimy i od razu z grubej rury.
Trasa wyszła około 39 km, a szło to tak:

Zawoja Podryżowana - czarnym szlakiem na Markowe - Perć Akademicka - Babia g. - Brona - Mała Babia - Tabakowe siodło - Mędralowa - H. Kamińskiego - Klekociny - Jałowiec - Opaczne - Kolędówki - Kiczora(zawojska) - Przysłop - Magurka(czerwonym szlaiem, bez szcztytu) - Sucha Beskidzka

Dużo by pisać, w telefonie jest kilka fotek, ale chyba pójdę spać, może jutro coś dorzucę. Na dziś mam dość

Tak jak napisałem wrzucę parę fotek. Robione były telefonem więc jakość słabiutka.
Najpierw perć akademicka:

Tu widok na zachmurzoną Babią, jak już schodziłem. Pogoda się poprawiała, ale gdy byłem na szczycie, to padał grad, wiał silny wiatr a temperatura powietrza miała kilka stopni powyżej zera

Na szlaku, w stronę Brony, w tle chmury majestatycznie przepływają

A to już w drodze na Tabakowe Siodło. Fantastyczna ścieżka pośród świeżych paproci

Wracałem przez Jałowiec. Wpadłem też na chwilę do schroniska na Opacznem. Głównie z braku wody. Odpocząłem pół godzinki, wypiłem piwko i gorącą herbatkę i gdy ruszyłem to miałem zapas nowych sił. A do tego na wieczór rozpogodziło się. Dopiero teraz mogłem zobaczyć Babią bez chmur

Kategoria Góry, Pieszo

Magurka

Sobota, 18 czerwca 2011 | dodano: 18.06.2011

No i znów to samo, co ostatnio, ale znów ze względu na niewielką ilość czasu. Co nie znaczy, że było źle. Od rana miałem wiele spraw na głowie i dopiero po 16 znalazłem czas by wyjść. Ale pech chciał, że spadł deszcz. Co prawda krótki i mało intensywny, ale złamał mi trochę psyche. Na szczęście, po jakimś czasie musiałem wyjść z domu ze śmieciami i okazało się, że ten deszcz tylko postraszył, a nie popadał. Było już późno, ale szybko się zebrałem i o 18 wyskoczyłem na rower.

Dzisiejszy track:

Dziś bardzo ciekawa runda. Poznałem sporo nowych ścieżek, fajne zjazdy i raz nawet się wyglebiłem. Jak zwykle zresztą na kawałku płaskiego terenu. Podziwiając widoki i patrząc na góry, zjechałem przednim kołem ze skarpy. Koło się ześlizgnęło no i poleciałem. Na szczęście obyło się bez strat.

Znowu Magurka

Czwartek, 16 czerwca 2011 | dodano: 16.06.2011

Znów katowałem Magurkę. Z braku czasu i odnawiającego się kataru, nie mam jak wyskoczyć porządnie na rower.