Lipiec, 2011

Dzień świstaka

Sobota, 30 lipca 2011 | dodano: 30.07.2011

No może nie do końca było tak źle, ale trochę mnie dziś pech prześladował.
Razem z Jakubiszonem, feels'em i k4rel'em wybraliśmy się na rowerowy wyjazd integracyjny po beskidzie małym.

Startowaliśmy o 8 rano spod zamku w Suchej Beskidzkiej. W planie był przejazd wzdłuż całego beskidu małego, czerwonym szlakiem, od Suchej Beskidzkiej, aż po Magurkę Wilkowicką. Niestety nie dane mi było dojechać na Magurkę, ale po kolei.

Jak pisałem wyżej, wyjechaliśmy z Suchej i posuwaliśmy się sprawnie czerwonym szlakiem. Bez większych przygód minęliśmy Krzeszów, potem Groń Jana Pawła, Leskowiec, Łamaną Skałę a potem przełęcz Kocierską. Za przełęczą zaczął się mój dzień świstaka, choć w sumie już wcześniej miałem parę zajawek. Najpierw na Leskowcu usiadłem na kurtce, gdy odpoczywaliśmy. A potem gdy zbieraliśmy się do odjazdu, zapomniałem o tym fakcie i nie mogłem tej kurtki znaleźć haha. No ale w końcu odnalazła się pod własnym siedzeniem. Potem zjeżdżając gdzieś w lesie o mało nie nabiłem się ramieniem na wystającą ułamaną gałąź jakiegoś drzewa. W ostatniej chwili się uchyliłem. Nawet mnie nie drasnęło, ale koszulkę rozerwało.
No i w końcu za Kocierzą, gdy jechaliśmy pod górę coś nagle nieprzyjemnie "strzykło" w tylnej piaście. Zaraz się okazało, że coś jest nie w porządku ze sprzęgiełkiem. Napęd raz działał na sztywno (jak ostre koło), a drugim razem wcale. W końcu coś się zblokowało i napęd ustawił się na sztywno, tylna zębatka ciągnęła łańcuch, jak w ostrym kole. Bardzo to nie wygodne, ale o tyle dobre, że mogłem sam wrócić do domu.
Cóż było robić, postanowiłem wracać najkrótszą drogą, szosą. Pożegnałem się z chłopakami i zawróciłem w stronę Kocierzy, a potem już szosą w dół i w stronę Suchej. Ale to nie koniec. Gdy byłem już w Stryszawie, zajechałem na myjnię, bo błota dziś w górach było co nie miara. Umyłem rower i już czystym wracałem. Ale jak to po każdym myciu, z nawyku (bo robię tak po każdym myciu na karcherze) postanowiłem rozruszać przerzutki. Najpierw tylną, a potem przednią. Przy dużej prędkości zrzuciłem z blatu na środkową tarczę i nagle się okazało, że nie nadążam wybierać łańcucha środkową zębatką przy tej prędkości. Momentalnie na dole zabrakło łańcucha, usłyszałem jakiś brzdęk i nagle poczułem luz w korbach. W pierwszej chwili myślałem, że urwało mi hak ramy i przerzutkę. Jednak miałem szczęście w nieszczęściu. Urwał się tylko łańcuch. Do jego spinania używam spinek i to właśnie taka spinka jest najsłabszym ogniwem. Pękła i napęd się rozpiął. Hak i przerzutka ocalały. Szybko spiąłem łańcuch spinaczem, który zawsze wożę ze sobą i już bardzo uważając dojechałem do domu.

Kilometrów trochę wyszło, ale musiałem się obejść smakiem. Żar i Magurka dziś nie dla mnie.
A w sumie najgorsze, że to wszystko się zdarzyło w dzień moich urodzin. Żona w prezencie pozwoliła mi ten dzień spędzić na rowerze, a skończyło się tak marnie.

Magurka i Mioduszyna

Czwartek, 28 lipca 2011 | dodano: 28.07.2011

W planie był Jałowiec. Ruszyłem więc czerwonym na Magurkę, ale w połowie drogi zaczęło kropić. Niezrażony jechałem dalej. Kiedy jednak wyjechałem z lasu na Przysłopiu, okazało się, że tam już nieźle pada. Zawróciłem więc i wróciłem do Suchej, a tu sucho. Nad Zawoją stała chmura i padał tam deszcz, ale po północnej stronie pasma Jałowca deszcz już nie padał. Pojechałem więc jeszcze na Mioduszynę, a potem przez Zembrzyce do domu. Przez Zembrzyce, by na myjnię po drodze wpaść. Jednak sporo błota jest w górach.

Bieganie

• HRmax 168( 81%)
  • HRavg 154( 75%)
Środa, 27 lipca 2011 | dodano: 27.07.2011

Bieganie
9km czas 53 minuty
Z przysłopia na kolędówki i z powrotem.

Z kolędówek był dziś piękny widok na Babią Górę

Kategoria bieganie, Góry

szosa

Sobota, 23 lipca 2011 | dodano: 23.07.2011

Wreszcie szosa. To pierwszy wyjazd na szosę od mniej więcej dwóch miesięcy, nuda. Ale po ostatnich deszczach w górach błocko. Chociaż gdy przejeżdżałem przez Przysłop to skręciłem na chwilę do lasu i okazało się, że wcale nie jest tak źle.
Dzisiejszy Vmax 82 km/h :-)

Sucha-Przysłop-Zawoja-Grzechynia-Maków-Sucha i jeszcze na koniec podjazd na Nowy Świat i zjazd :-)

Kategoria Góry, Szosa

Wariant w beskidzie Makowskim z Koskową górą

Niedziela, 17 lipca 2011 | dodano: 17.07.2011

Wreszcie po przerwie znów jestem na szlaku. W natłoku różnych spraw i zajęć na tydzień musiałem odstawić rower.
Dziś trasa dość banalna, przez Koskową górę, dalej żółtym szlakiem aż do linii wysokiego napięcia, zjazd do Trzebuni, a z tamtąd podjazd na pasmo Babicy. Potem aż do końca pasma, już bez szlaku, aż do Budzowa. No a z Budzowa powrót szosą do domu.
Ładna pogoda wygoniła trochę turystów na szlaki, widziałem ich dziś kilku na szlakach. Powietrze było dziś czyste, widoczność wyśmienita. Z pasma Koskowej było widać bez problemu nawet tatry.

Kilka fotek z dziś:

Błota w sumie było nie za dużo, ale bez myjni na koniec się nie obyło

I na koniec ścieżka z dzisiejszego wypadu. Przewyższeń dużo nie ma, ale specjalnie tak planowałem, żeby się dziś nie wyeksploatować.

Czyrniec (1318mnp)

Sobota, 9 lipca 2011 | dodano: 09.07.2011

Dziś byłem na górze Czyrniec 1318 mnp. Na początek może wyjaśnienie gdzie ta góra w ogóle jest, bo pewnie dla większości jest zupełnie nieznana. Jest to południowa odnoga od Policy. Zasadniczo celem dzisiejszej wyprawy była sama Polica, ale od rana pech mnie prześladował i późno wyjechałem, dopiero o 12:30.
A było tak, rano przed wyjazdem żona postanowiła mnie najpierw wysłać na zakupy, potem odkurzanie itp, no ale o 11 zszedłem do piwnicy i w tym momencie przypomniałem sobie, że tylna piasta się trochę wczoraj poluzowała, trzeba by ją skręcić. Ale jak już zdjąłem koło, coś mnie tknęło i postanowiłem zajrzeć do środka. Okazało się, że dostała się tam woda i trzeba ją przeserwisować. Efekt, wyjechałem dopiero o 12:30, w największy skwar.
I w sumie już po pierwszych 4 kilometrach myślałem, że zawrócę. Było gorąco, a ja zacząłem od ciężkiego podjazdu asfaltowego. Było jak na patelni, w pewnym momencie nogi zmiękły i zrobiło mi się słabo. Zatrzymałem się w cieniu, popiłem, pojadłem i już dużo spokojniej ruszyłem. Na szczęście było lepiej.
Pojechałem sobie na Magurkę, potem na Przysłop, dalej Kolędówki. Zjazd do Wełczy, a tutaj nowy kawałek. Z Wełczy idzie czarny szlak do Wilcznej, wcześniej mi tam było zawsze nie po drodze i dopiero dziś pierwszy raz tam pojechałem. Okazał się bardzo fajny, zjazdowy i podjazdowy.
Z Wilcznej ruszyłem na Krowiarki, po drodze odwiedzając sklep i uzupełniając zapasy wody.
Gdy jechałem na Krowiarki akurat znów słonko przypiekało, więc spokojnie jechałem, żeby się znów nie przegrzać. Na przełęczy krótki odpoczynek i w dół do Zubrzycy. Tam w lewo, szosą w stronę Sidziny, ale na szczycie przełęczy Zubrzyckiej skręciłem w lewo na niebieski szlak, biegnący przez Czyrniec, na Policę.
Jak pisałem wcześniej głównym celem była Polica. Niebieski szlak już dawno na mapie znałem, ale dopiero dziś postanowiłem go wypróbować.
Z początku nie było źle, potem gdy szlak stawał się trudniejszy, skręciłem w jakąś odnogę i poruszałem się pod górę drogą, zrobioną chyba? przez leśników, a im wyżej, tym ciężej...
Musiałem robić odpoczynki, tym bardziej, że nie byłem już taki świeży. A skoro były odpoczynki to znów udało mi się parę fotek cyknąć. Południowe strony pasma Policy są bardzo malownicze.

Niestety droga którą jechałem z czasem robiła się coraz bardziej dzika. W końcu zamieniła się w ścieżynkę, którą prawdopodobnie ludzie odwiedzają wyjątkowo rzadko. Na błotnistych odcinkach widziałem jedynie tropy jakichś zwierząt kopytnych. Niestety nie dało się nią jechać dalej, więc zawróciłem i skręciłem w jakąś odnogę, która doprowadziła mnie z powrotem do niebieskiego szlaku. Do szczytu zostało już nie daleko, około 600-700m. Część tej drogi jechałem, część pchałem, nie było lekko. Ale najgorsze czekało na szczycie.

Gdy zobaczyłem przełęcz oddzielającą Czyrniec od Policy zwątpiłem. Było późno bo prawie 18. Przełęcz wyglądała na głęboką, dużo trudniejszą, niż się wydawało z mapy. Postanowiłem więc, że odpuszczam dziś Policę i zawracam.
Został mi zjazd niebieskim szlakiem do przełęczy Zubrzyckiej, a potem jakieś 25 km asfaltem przez Sidzinę, Osielec i Maków do domu.
Z ciekawostek dodam, że zjeżdżając niebieskim szlakiem, gdy byłem już na samym dole, spotkałem dwóch bikerów, którzy pchali się na górę. Chwilę pogadaliśmy, odradziłem im jazdę tym szlakiem na Policę, o tej porze, ale pojechali. Jednak wydaje mi się, że przed nocą raczej zdążyli zjechać do Zawoi. Mam nadzieję, bo podjazd pod Policę nie wyglądał zbyt zachęcająco i pewnie stracili tam masę czasu.

A tak wygląda dzisiejszy track z GPSa

Kategoria Góry, Szosa, Teren

Okoliczne zmarszczki

Piątek, 8 lipca 2011 | dodano: 08.07.2011

Troszkę pobrykałem po okolicy. Nogi niby świeże, ale jednak po wczorajszym brak siły w mięśniach.

Jasień, Lipska G. - Magurka

Czwartek, 7 lipca 2011 | dodano: 07.07.2011

Dziś pierwszy pogodny i ciepły dzień od prawie dwóch tygodni. Nie zmarnowałem go i wyszedłem trochę się pokręcić po górach.
Jeszcze było sporo błota, szczególnie na gliniastych odcinkach i po północnych stronach stoków, ale tam gdzie świeciło słońce było już sucho.
Trasa bez żadnych udziwnień, na Mioduszynę zabrakło chęci i sił. Po długiej przerwie na świeżości słabo mi się jechało. Brak siły w nogach.